zaterdag 18 juli 2015

Rick Jansen: Coach ontdekken van je persoonlijkheid

Naast talentcoach ben ik nu ook in opleiding als enneagramcoach. Een middel voor mensen om hun persoonlijkheid te leren kennen. Op het gevaar af dat je mensen in hokjes gaat indelen. Daarom was ik aanvankelijk wat afwachtend om er al te diep op in te gaan.

Maar ik heb inmiddels geleerd dat juist het enneagram mensen kan helpen zichzelf te ontdekken, maar ook anderen te accepteren.

Het enneagram deelt mensen in in negen hoofdpersoonlijkheidstypen. Interessant is dat aan de basis van het enneagram negen "hoofdzonden" liggen waaraan elk type zich bezondigt. Door bewust te worden van je type, word je ook bewust van je hoofdzonde en de manier waarop je die probeert te verbergen.

Ik zal op deze plek ook gaan bloggen over ontdekkingen die ik doe over het enneagram. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten